هنر شادبودن را حتی در تنهایی را بیاموزیم

 


شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

 

شاد زندگی کردن یک هنر است و چنانچه شاد نیستیم می توانیم روش هایی برای رهایی از ناراحتی و غم را بیاموزیم.

 

ما مدام توقع داریم شخص دیگری خوشحالمان کند. در صورتی که خودمان هم می توانیم اسباب خوشحالی مان را آماده کنیم. باید بیاموزیم خود را دوست داشته باشیم و برای خود وقت و اهمیت قائل شویم. راه حل های بسياري برای کسب خشنودی درونی وجود دارد.

 

شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

 

زندگی در لحظۀ حال است

به امکانات دور و بر خودمان نگاه کنیم. باور کنید هر آنچه دردسترس مان است کافی است برای این که ما را شاد نگهدارد و لحظات خوبی برای ما خلق کند. البته اگر خودمان را با کسی مقایسه نکنیم. من نمی گویم برای آينده فکر و برنامه ای نداشته باشید. برنامه ریزی برای آينده و تمایل به داشتن زندگی بهتر و باکیفیت تر مناسب هر موجود زنده ای است و در انسانها نشانۀ بلوغ روانی شمرده می شود. ولی لحظۀ حال را فنا نکنیم و در آن حاضر باشیم.

 

برای شاد بودن باید لذت ببرید

لذت ببرید، میپرسید از چی؟ از هر چیزی که به ذهن تان می رسد و هر چیزی که می تواند به شما حس خوبی بدهد لذت ببرید. به همنی سادگی. از لبخند یک کودک یا آسمان آبی یا هوای آزادی که تنفس می کنید لذت ببرید.

 

از حیوانات بامزه و کوچکی که در محل زندگی تان رفت و آمد دارند لذت ببرید. می توانید خودتان تصمیم بگیرید که از چه چیزی خوش تان می آید و از چه چیزی نه. شما قادر هستید انتخاب کنید که لذتبخش بودن را خودتان به تمام آنچه در نزدیکی تان وجود دارد اضافه کنید.

 

شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

 

یک موزیک آرام

یک موسیقی آرام تأثیری جادویی بر روان انسان دارد. گوش دادن به آن سبب بوجود آمدن احساس خوشحالی و ارامش می شود و به تخلیه انرژی هم کمک می کند. بر اساس مطالعاتی که محققان در یکی از خانه های سالمندان انجام دادند، متوجه تأثیر گوش دادن به موزیک و دوری از آلزایمر شدند.

 

افرادی که دچار فراموشی بودند و حتی نام کسی یادشان نبود، هنگامی که موسیقی قدیمی را برای شان ایفا می کردند ، آنها هم آرام آرام آغاز به همخوانی و گفتن نام خواننده آن آهنگ می کردند. گوش دادن به موزیک سبب انتشار دوپامین در مغز انسان می شود و این هورمون باعث ارامش عمیق روحی خواهد شد. تلاش کنید زمان گرفتاری آهنگ مورد علاقه تان یا همان آهنگ جادویی تان را گوش دهید تا از ارامش حاصل از آن لذت ببرید.

 

خود تان را همان طور که هستید دوست داشته باشید

دوست داشتن خویش کلید اصلی شاد بودن است. چنانچه خود تان را دوست داشته باشید خود را سزاوار شادی دانسته و از آن برخوردار خواهید شد. اگر خود را سزاوار عشق خویش بدانید عشق افراد دیگر را هم پذیرفته و شاد بودن را برای خود تان رقم می زنید.

 

ورزش کردن

ورزش دوای هر دردی است. ورزش کردن باعث سلامت جسم و روان می شود. حین انجام حرکات ورزشی هورمونی به نام آندروفین در مغز منتشر می شود که حس شادی و خوشحالی به انسان می دهد و شخص را برای جنگ با افسردگی آماده می کند.

 

شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

 

با خودتان آشتی کنید

ممکن است از خودتان ناراحت باشید که گاهی از پس برخی چیزهای برنیامده باشید یا دربرخی مواقع همه چیز را به همان ترتیبی که لازم بود انجام نداده باشید. بعلاوه ممکن است اشتباهاتی داشته باشید یا حتی حماقت هایی کرده باشید که زندگیتان را تحت تسلطخویش قرار داده باشد. باور کنید که شما هم مثل بقیه حق اشتباه دارید و قطعاً استحقاق بخشیده شدن را دارید. خویش را ببخشید تا بتوانید باور کنید که شادی حق مسلم تان است.

 

Comments