بهترین راهکارها برای افزایش فروش آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی یکی از مشاغلی هستند که امروزه به دلیل وجود ویروس کرونا در جامعه و کاهش میزان مسافرت ها بازار پر رونقی ندارند و میزان فروش آن ها به شدت کاهش یافته است. همین مسئله موجب شده که آژانس های مسافرتی به فکر راهکارهایی جهت افزایش فروش و موفقیت بیشتر در حوزه شغلی خود باشند. روش های مختلفی برای بازدهی بیشتر و پیشرفت آژانس های مسافرتی  وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.


علل کاهش یافتین میزان فروش آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی در گذشته از فروش بیشتری برخوردار بودند و می توان گفت یکی از مشاغل پر سود محسوب می شدند. اما متاسفانه امروزه به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب کشور و کاهش میزان سفرها، افزایش تعداد آژانس های مسافرتی ، صدور بی رویه مجوز تاسیس آژانس مسافرتی، روی آوردن مردم به خرید اینترنتی از میزان فروش آن ها کاسته شده است و باید به فکر ایجاد تغییراتی در سیستم کاری خود باشند. به عنوان مثال آن ها می توانند با ایجاد وفادارای بین مشتریان، برند سازی، داشتن حضور فعال در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و نیز ایجاد وب سایت و فعالیت در بستر اینترنت حضور پر رنگ تری داشته باشند و به این ترتیب از طریق برقراری ارتباط موثر و بهتر با مشتری فروش خود را افزایش  دهند.

اینترنت بهترین راهکار برای افزایش فروش

امروزه به دلیل تغیراتی که در سبک زندگی مردم ایجاد شده است دیگر افراد همانند گذشته تمایل چندانی به مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی ندارند و ترجیح می دهند به صورت آنلاین به خرید بلیط قطار یا اتوبوس و .. بپردازند. همین مسئله موجب شده است که آژانس های مسافرتی همانند بسیاری از مشاغل از حالت سنتی خود فاصله گرفته و در فضای مجازی فعالیت خود را ادامه دهند. البته همچنان افرادی وجود دارند که به علت نداشتن شناخت کافی از فضای مجازی و خرید اینترنتی به صورت حضوری به آژانس های مسافرتی مراجعه می کنند. بنابراین اگر آژانس های مسافرتی می خواهند فروش بیشتری داشته باشند باید به صورت همزمان فروش فیزیکی و فروش آنلاین را ادامه دهند و به رقابت با سایر آژانس های مسافرتی بپردازند.

وب سایت آژانس مسافرتی

طراحی و ساخت یک وب سایت برای آژانس مسافرتی می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت آن داشته باشد و فقط کافی است برای بهتر دیده شدن وب سایت آژانس لینک آن را کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام قرار دهند تا مخاطبان را به بازدید از صفحه رسمی آژانس مسافرتی در اینترنت دعوت نمایند. با توجه به اینکه مردم بخش قابل توجهی از خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند و ساعات زیادی از روز را در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها می گذرانند قطعا یافتین مشتریان هدف در چنین بستری راحت تر خواهد بود.

تولید محتوا

یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند در فضای مجازی موجب افزایش فروش آژانس های گردشگری شود تولید محتوای متناسب با محتوای سایت می باشد که تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد. در واقع با معرفی مقاصد گردشگری و تورهایی که آژانس برگزار می کند در وب سایت رسمی که دارد کاربران به راحتی می توانند سوالات خود را بدون معطلی درهر ساعت از شبانه روز بپرسند  تا پشتیبانان سایت شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ آن ها را بدهند. این روش علاوه بر اینکه میزان فروش را افزایش می دهد میزان اعتماد مشتریان را نیز به آژانس شما افزایش می دهد. به عنوان مثال یکی از موفق ترین سایت ها در این زمینه مستر بلیط می باشد که خرید بلیط از مستر بلیط بسیار ساده است و همین امر موجب شده طرفداران بسیاری داشته باشد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا باعث می شود که موتورهای جستجو در جستجوهایی که کاربران جهت خرید بلیط اتوبوس مشهد یا .. انجام می دهند سایت شما را به عنوان پیشنهاد معرفی کند و با افزایش میزان بازدید و ترافیک سایت شما، سایتتان به عنوان اولین پیشنهادهای گوگل قرار گیرد که این مسئله می تواند تاثیر بسزایی در جلب نظر مخاطبان و افزایش فروش سایت داشته باشد.

چرا بستر اینترنت و فضای مجازی را برای افزایش فروش انتخاب کنیم؟

با فاصله گرفتن از کسب و کار سنتی و روی آوردن به کسب وکار مدرن در فضای اینترنت محدوده فعالیت شما گسترش می یابد و دیگر تنها به شهر و منطقه ای که در آن حضور دارید محدود نیست، بلکه می توانید مشتریانی را از سایر نقاط کشور نیز جذب نمایید، بنابراین نرخ فروش شما بالا می رود. علاوه بر این در بستر اینترنت هزینه کمتری بابت تبلیغات پرداخت می کنید اما نتیجه و بازتاب بیشتری را دریافت خواهید نمود، زیرا اکثر افراد جامعه در فضای مجازی حضور دارند و شاهد تبلیغات و خدمات آژانس مسافرتی شما هستند. همچنین امکان دسترسی به سایت و خرید بلیط به صورت 24 ساعته وجود دارد و دیگر مانند روش سنتی محدود به ساعات اداری نیست  و می تواند تاثیر مثبتی بر میزان فروش داشته باشد.

 

 


Comments