بازار وکیل شیراز

امروزه سفر به یکی از ضروریات زندگی شهری تبدیل شده است و هر فردی نیاز دارد تا در زمان های متفاوت به سفر بپردازد. در سفر انواع مختلفی از فعالیت ها وجود دارد که شما می توانید انجام دهید. یکی از این فعالیت ها سر زدن به امکان تاریخی شهر یا منطقه ای است که به آن سفر می کنید. شهر شیراز که یکی از مقاصد اصلی سفر برای گردشگران داخلی و خارجی است دارای انواع مختلفی از این اماکن تاریخی است که در سطح شهر گسترده شده اند. این شهر که از قدمت بالائی برخوردار است میزبان شما در هر یک از اماکن تاریخی خود می باشد. اماکن تاریخی دارای پیشنه ای غنی و پر از حوادث و داستان های بسیار است. هنگام بازدید از آنها چه بهتر است که از این داستان های مطلع باشیم تا تماشای آنها لذت بیشتری برای ما داشته باشد.

اگر جزو کسانی هستید که در سفر، از مکان های تاریخی و کهن دیدار می کنید بهتر است با این بخش از مجله مستر بلیط همراه باشید تا در مورد بازار وکیل شهر شیراز بیشترین اطلاعات را کسب کنید.


تاریخچه بازار وکیل شیراز

تاریخ تاسیس بازار وکیل به سال 1137 بر می گردد که به دستور کریم خان زند احداث شد. ایده ساخت این بازار با دیدن بازار قدیمی لار به ذهن کریم خان خطور کرد. با ساخت این بازار کلیه داد و ستد های شیراز و امور مرتبط به آن در گذشته در این بازار انجام می شد، از این فعالیت ها می توان به خرید و فروش کالاهای داخلی و خارجی و مبادلات پایاپای، صدور یا دریافت حوالجات و صرافی‌ها اشاره کرد. این بازار که مرکز اصلی اقتصادی شیراز قدیم بوده است دارای نظم و ترتیب بسیار بالائی بود به گونه ای که کلیه بازرگانان به راحتی کالاهای خود را در این مکان به امانت می گذاشتند بدون اینکه نگرانی از بابت آسیب رسیدن به آن یا مفقود شدنشان داشته باشند. از آنجائی که بازارها اصولا قلب تپنده هر شهر به حساب می آیند در اطراف آنها بناهای مهم و اصلی شهر گسترش پیدا می کنند در اطراف این بازار نیز ساختمان هائی همچون حمام و مسجد وکیل ایجاد شده است که مانند بازار از قدمت بالائی به اندازه خود بازار برخوردار هستند.

مصالح این بازار از گچ، آهک و آجر که مصالح اصلی ساخت ساختمان در آن زمان بوده است، می باشد. هر قسمت از بازار نامی مشخص بر مبنای محصولاتی که در آن به فروش می رسیده مانند بازار بزازان، بازار بلور فروشان، بازار خیاط‌ها، بازار کلاهدوزها، بازار سراج‌ها و بازار شمشیرگرها داشته است.


https://mrbilit.com/mag/shiraz-vakil-bazaar/

Comments